Album Review: Lil Wayne’s ‘Tha Carter V’

Carter V Review
Curtesy of Young Money/Republic Records

Setul mult întârziat este proaspăt, frenetic și plin de apariții ale invitaților de la Kendrick Lamar, Nicki Minaj, Snoop și regretatul XXXTentacion.

Este imposibil să separi mult întârziatul „Tha Carter V” al lui Lil Wayne de povestea chinuită din spatele său: Bătălia juridică aparent nesfârșită cu Birdman, mentorul său și șeful casei de discuri Cash Money (o dispută de familie pe care rapperul a câștigat-o în cele din urmă în iunie); cei cinci ani de date de lansare ratate și reprogramate; chiar și cursa de clasament cu „Yandhi” a lui Kanye West, care a apărut în ultimele zile. De la „Carter IV”, din 2011, au existat o mulțime de apariții și de apariții sonore ale lui Wayne: albume în colaborare cu 2 Chainz („ColleGrove”, din 2016) și T-Pain („T-Wayne”, din 2017), albume solo pline de promedicină, precum „I Am Not a Human Being II” (2013) și debutul autointitulat al lui Rich Gang (2013), precum și mai multe mixtape-uri. Dar niciunul dintre ele nu a avut mușcătura lirică, ritmul zgomotos și tensiunea sonoră a seriei „Tha Carter” a lui Wayne.

Cu promisiunea neîmplinită a lui „V” planând asupra tuturor acestor lansări, a fost destul de nasol să fii un fan înrăit al lui Weezy din 2011 încoace. La urma urmei, la fel ca Vin Diesel și „Fast & Furious”, franciza „Tha Carter” este locul unde Wayne este cu adevărat acasă: Lejer, dar strâns, arogant de caustic și sumbru, dar și comic, și tăind direct la os.

Așa că totul este iertat acum că „V” a sosit în sfârșit, lansat într-o lume foarte diferită de cea din 2013, care a fost planificată inițial pentru lansarea sa? Ce va însemna pentru rapperii mumble și SoundCloud, precum și pentru o generație crescută cu Drake, protejatul de odinioară al lui Weezy? (În mod ciudat, Drizzy nu contribuie la niciuna dintre cele 23 de piese de pe „V”, deși Kendrick Lamar, Snoop Dogg, XXXTentacion, Nicki Minaj și Travis Scott, printre alții, o fac.)

Veștile bune: Din punct de vedere muzical, în ciuda vechimii unora dintre melodii, „V” este proaspăt, plin de culoare și chiar frenetic pe alocuri, cu croiala trap-ului sudic și a sunetelor de rap-rock cu frânghie pe care Wayne le-a inițiat cam de la bun început. Deși din acest grupaj de piese lipsește o zvonită sesiune de ultimă oră a lui Post Malone, featuring-urile lui Travis Scott și ale regretatului XXXTentacion ajută ca „V” să toarcă și să lovească, iar un Wayne puternic aututunat cântă pe blândul „What About Me”. Să-l auzi pe Wayne chicotind versurile „I see death around the corner/ And the U-turn sign’s lookin’ like a smile”, după refrenul obsedant al lui XXXTentacion în partea de sus a piesei „Don’t Cry”, pune mortalitatea pe primul plan al acestui album.

De fapt, „V”, cu invitați din partea mamei lui Wayne (pe piesa de deschidere „I Love You Dwayne”, care îi vorbește direct lui) și a fiicei sale, „V” are o margine emoțională emoționantă pe care chiar și unele dintre cele mai reci momente ale lui Wayne de pe precedentul „Carters” au lipsit. Spațiosul „Dark Side of the Moon” îi găsește pe un Wayne cântăreț și pe Nicki Minaj devenind atât ciudat, cât și romantic în același timp. Există lăudăroșenie de găsit pe durul „Let It Fly”, unde el și Scott își revendică pretențiile cu privire la cine conduce planeta rap – deși atunci când Wayne scuipă: „I’m revived, it’s C5/ Been arrived, kiss the sky, did the time/ Please advise it is advise or be advised, and we advise/ You not f- with me and mine”, ai impresia că are propria lui opinie.

Legăturile de familie continuă atunci când fiica lui Weezy, Reginae, cântă refrenul ușor înfricoșător de pe „Famous”, în timp ce tatăl se uită lung în oglindă, făcând referire la Notorious B.I.G. în acest proces: „Tot ce mi-am dorit vreodată a fost atenția tuturor/ Pentru că cei mai mulți oameni nu sunt nimeni până când cineva nu-i ucide/ Probabil că am crezut că cariera mea va fi scurtă și dulce/ Dacă aș fi fost în pantofii tăi, i-aș fi dat jos și aș fi găsit o plajă.”

Și dacă „Open Letter” dovedește dorința sa de a-și împărtăși nesiguranța, iar „Can’t Be Broken” vorbește despre găsirea puterii de a rămâne puternic și de a merge mai departe, finalul dramatic al albumului – „Let It All Work Out”, cu un sample obsedant de Sampha – îl arată pe Wayne în cel mai vulnerabil și cu inima frântă. Discutând cu franchețe despre o tentativă de sinucidere din copilărie („Am găsit pistolul mamei mele acolo unde îl ascundea mereu/ Am plâns, mi l-am pus la cap și m-am gândit la asta”), Wayne face un portret dramatic al destrămării, dar al regăsirii, cu ajutorul lui Dumnezeu.

Mai mult decât orice „Carter” dinaintea acestuia, Lil Wayne a creat „V” pentru a fi o călătorie de la spate la față, unde sacrul și sacrul se întâlnesc, cu mama, fiica, influențele sale muzicale, contemporanii și odraslele sale, toate întâlnindu-se pe un album care, în cei cinci ani de la lansarea planificată inițial, are una dintre cele mai lungi povești din istoria hip-hop-ului – și chiar se încheie pe o notă ascendentă. Poate că aceasta este cea mai mare surpriză dintre toate: Lunga saga a „The Carter V” are de fapt un final fericit.

Mai mult conținut muzical:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.